Vår mission:

Vi hjälper alla att nå sin nästa nivå.

Vi tror att alla gillar känslan av att bli bättre. Därför vill vi hjälpa varje spelare att nå sin nästa nivå. Och nästa.
Ladda ner PDF

Föreningen Elfsborg Tennis.

Elfsborg Tennis grundades 2012 genom en sammanslagning av de tre tennisklubbarna KFUM Borås, ÖSTK och Elfsborgs TK. Den sistnämnda bildades som en sektion inom idrottsföreningen Elfsborg redan 1935. Vi bedriver vår verksamhet i Elfsborgs Racketcenter. Här finns tio tennisbanor, sex hard court inomhus (varav en även används för badminton) samt fyra grusbanor som ligger vackert vid Viskan. Vi har också en nyrenoverad padelhall med tre banor inomhus och en padelbana utomhus i anslutning till vår grustennisanläggning.
Idag är vi över 600 aktiva medlemmar. De flesta tränar regelbundet och många deltar även i tävlingsspel. Vi har serielag på alla nivåer och arrangerar tre sanktionerade tävlingar per år – Bravida Open, Catella Clay Open samt XL Bygg Open. Varje vecka genomför vi cirka hundra tränarledda timmar för grupperna i vår verksamhet. Aktiviteter som bidrar till folkhälsan och skapar glädje för våra spelare, som är allt mellan fem och nittio år. Tennis, precis som alla racketsporter, är en idrott för livet.

hardcourtbanor

grusbanor